سنگ شكن چيست؟

شركت عمران راه گارانتي با بيش از يك دهه فعاليت در زمينه ماشين آلات راهسازي و سنگ شكن معدني و همچنين ارائه خدمات مربوطه مفتخر است كه با استفاده از دانش روز و همچنين افراد متخصص خدمات ذيل را به مشتريان خود ارائه مينمايد

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سنگ شكن چيست؟

سنگ شكن

 سنگ شكن چيست؟
دستگاه هايي كه در فراوري مواد معدني جهت خرد كردن مواد اوليه استخراج شده از معدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد دستگاه هاي سنگ شكن مي گويند.
سنگ شكن ها مواد اوليه استخراج شده از معدن را خرد كرده تا به ابعاد دلخواه موردنياز برسند.

سنگ شكن

 سنگ شكن چيست؟
دستگاه هايي كه در فراوري مواد معدني جهت خرد كردن مواد اوليه استخراج شده از معدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد دستگاه هاي سنگ شكن مي گويند.
سنگ شكن ها مواد اوليه استخراج شده از معدن را خرد كرده تا به ابعاد دلخواه موردنياز برسند.

كار سنگ شكن چيست؟

سنگ شكن ها وظيفه كوچك كردن اندازه مواد معدني و سنگ ها تا حدي كه بتوان از آنها براي مراحل بعدي توليد استفاده كرد را بر عهده دارند. سنگ ها از  نظر فرسايش ، سختي، ابعاد و ميزان رطوبت متفاوت هستند و اينها عواملي است كه بايد به هنگام انتخاب نوع سنگ شكن مورد توجه قرار داد.

انواع سنگ شكن ها 
سنگ شكن‌ ها  بر حسب نوع استفاده تقسيم بندي مي شوند . دسته بندي هاي متفاوتي براي سنگ شكن ها وجود دارد

طبق يك دسته بندي  بسه نوع سنگ شكن داريم :
1-  سنگ شكن‌هاي فكي :(Jaw Crusherss)

اين سنگن شكن كاني‌هاي درشت و بزرگ( بزرگتر از 20 سانتيمتر)كه از عهده ساير سنگ شكن ها خارج است را خرد كرده و براي خردايش بيشتر به دستگا ههاي سنگ شكن نظير سنگ شكن هاي ضربه اي تحويل مي دهد.

2-  سنگ شكن‌هاي ضربه اي :(Impact Crushers)

از اين سنگن شكن جهت خرد كردن كاني هايي با ابعادي كوچكتر از 200 ميلي متر و يا بعضا تا 400 ميلي متر (بسته به ابعاد سنگ شكن) و از سيستم چكش و سندان براي خردايش مصالح استفاده مي شود، به طوري كه چكش ها متحرك و سندان ها ثابت هستند.

3 – سنگ شكن هاي مخروطي :(Cone Crushers)

ازاين دستگاه ها براي خردايش اوليه و ثانويه هردو مورد استفاده مي گردد، زيرا اين دستگاه ها هم در سايز هاي بزرگ و هم در سايز هاي كوچك مورد استفاده قرار مي گيرند.

4 - سنگ شكن هاي غلطكي:(Roller Crushers)

از اين دستگاه ها براي تبديل شن به ماسه استفاده مي شود.

- سنگ شكن فكي :

اين نوع سنگ شكن ساختار ساده اي دارد و به هميل دليل در كارخانجات خردايش مواد معدني مقدماتي از آن استفاده مي شود و براي كاهش بيشتر اندازه  سنگ ها از سنگ شكن هاي ثانويه استفاده مي شود. سنگهايي كه سخت و فرساينده هستند مثل سنگ آهن، كوارتزيت و كلينكر به راحتي توسط اينسنگ شكن خرد مي شوند.

سايز هاي متداول سنگ شكن هاي فكي: 90*30 ، 90*40 ، 90*60 ، 110*90 ، 55*80 ، 80*100 و ....كه براساس دهانه ورودي مستطيل مانند آنها نامگذاري مي شود، به طور مثال سنگ شكني به ابعاد 90*300 يعني سنگ شكني با طول و عرض دهانه به همين ابعاد.

سنگ شكن فكي داراي دو فك يكي ثابت و ديگري متحرك است كه سنگ ها با قرار گرفتن بين اين دو فك خرد مي شوند.

سنگ شكن هاي فكي خود چندين نوع هستند:

       - سنگ شكن فكي تك بازويي (single toggle)

       - سنگ شكن فكي دو بازويي (double toggle)

سنگ شكن مخروطي :

 سنگ شكن مخروطي در سايز هاي متعدد عرضه مي شوند و بر اساس دهانه ورددي آنها توليد و مورد استفاده قرار مي گيرند.

متداولترين سايز هاي اين دستگاه عبارتند از: 

36*2 ، 36*4 ، 36*5.5 ، 36*7 و 36*8 بوده و نوع سوپريور يا ژيراتوري(خيلي درشت شكن) در سايز هاي 36*9 ، 36*11 ، 36*13 

كه عدد كوچكتر سايز دهانه ورودي و عدد بزرگتر كه در همه يكسان و برابر "36 است قطر هد سنتر هست كه بر روي شافت اصلي سوار است و منتل نيز روي آن قرار مي گيرد. در اين نوع سنگ شكن ها به جاي چكش و سندان از منتل و كانكيو استفاده مي شود.

منتل: قطعه مخروطي شكل(مخروط ناقص) از جنس فولادي با آلياژ منگنز و موليبدن كه استحكان بسياري دارد بوده و بر روي هد  سنتر و شافت اصلي سوار است.

كانكيو: اين قطعه نيز شكل و جنسش شبيه به منتل بوده ولي ابعاد آن بزرگتر است، بطوري كه بر روي منتل قرار مي گيرد.اين قطعه كه ثابت نيز هست بر روي تاپشل سوار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.